Paradisfruns Vardag och Fest

fredag 28 oktober 2011

I skapandets vrå

Sådärja! Nu är mitt första pepparkakshus färdigt. Det var lite pilligt att göra. Jag har virkat huset i Viva 100% bomull, Jag valde också att sy fast varje detalj istället för att limma. Jag vill ju inte att något ska ramla av. Jag blev rätt nöjd med mitt försök, det kommer flera...

Igår köpte jag Matmagasinets Julspecial. Å så många härliga recept! Inspiration som heter duga, jag vill göra nästan allt. Fikon med getostcrème blir ett måste i alla fall. Det fanns också recept på chokladtryfflar som jag inte gjort tidigare, det ska jag också testa.

Paket på posten... Löpen som jag betällt från Hå Saftfabrik ligger och väntar på mig, nu är det dags för gubben att bära hem mjölk till mig så ostkaksbaket kan komma igång.

Nu händer det grejer minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar