Paradisfruns Vardag och Fest

lördag 18 oktober 2014

Virkar igen...

Nu är jag i virktagen igen! Det är flera saker som jag håller på med samtidigt, elefanter, ugglor och pepparkakshus.

Huset är klart och jag blev nöjd, Jag har gjort ett pepparkakshus för några år sen och det var några detaljer som jag ville ändra på då. Nu börjar det bli som jag vill ha det. Det är rätt mycket pyssel tycker jag med alla delar som ska sättas ihop. Jag vet att en del limmar fast sin detaljer på huset men inte jag. Jag syr fast alla istället. Jag har virkat huset i bomullsgarnet Tilda med virknål 2,5.
Jag har utgått från ett mönster som jag hittade här:

Sen har jag gjort en del ändringar för att få det som jag vill ha det förstås. Jag följer aldrig ett mönster till punkt och pricka.







Tadaaa... Färdigt!


Tjingeling
Paradisfrun



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar