Paradisfruns Vardag och Fest

onsdag 18 februari 2015

Vila, vila och virka

Det är nu ett tag sen det blev ett inlägg här. Tiden går så vansinnigt fort och efter vår underbara jul och nyårsresa till vårt kära Indien så har det bara rullat på. Jobbat och jobbat. Tills det tog stopp, jag fick en Tia-attack i bilen på väg hem från jobbet en dag för 2 veckor sen. Så himla otäckt, jag hade verkligen kunnat ställa till det mitt i rusningstrafiken. Det blev några dygn på Stokeavdelningen och sen har det bara varit vila hemma som gäller. Vad gör jag då som får tiden att gå tror ni... virkar så klart. Det är ju en lugn och harmonisk aktivitet som aldrig tröttar mig.

Jag har virkat en Blomgardin till badrummet med inspiration från duktiga Bautawitch i hennes Catania garn och virknål 2,5. Jag blev så himla nöjd. Jag väntar bara på att få hänga upp den, behövs några fästen som jag glömde köpa när jag var till Ikea i veckan.

Ibland får man virkhjälp också


Nu är det nästa projekt som gäller. Jag virkar hjärtan för glatta livet, jag har inte bestämt mig än vad jag ska göra med dem men det poppar nog upp någon idé va det lider.

Nu tar jag en Milk Coffee och virkar vidare

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar