Paradisfruns Vardag och Fest

tisdag 5 maj 2015

Paradisfrun Virkar

Nu finns jag även på Facebook, sidan heter Paradisfrun Virkar. Kändes som det fanns ett behov att göra så eftersom jag bombarderade alla mina FB-vänner med virkverk. Oavsett om de är intresserade eller inte. Sååå...jag provar så här ett tag.
På Facebook-sidan kommer jag inte att lägga upp några mönster utan de kommer att finnas här på bloggen som vanligt. Nu blir det både bloggande och Facebookande :)

Som jag har talat om tidigare så tittar jag gärna på bilder och utgår från det då jag gör mina virkade saker, ibland ritar jag själv.Men nästan lika ofta använder jag mig av andras mönster. Det tycker jag kan vara skönt ibland eftersom det tar väldigt mycket tid och ork att göra egna mönster. Det finns så många duktiga mönsterskrivare där ute som liksom jag frikostligt delar med oss av mönstren. Tänk på att många har regler när det gäller deras mönster så läs noga hur de vill att mönstren ska användas.
Mina mönster får Du gärna använda som du vill, ge bort eller sälja de saker Du virkar. Jag  uppskattar om Du tipsar eller länkar hit till bloggen när Du använt mina mönster.

När det gäller garn använder jag 100 % bomullsgarn och virknål 2-4 (oftast 2,5) då det passar till garnet Catania som är underbart att virka med. Jag använder också Tildagarnet mycket, det är ett blandgarn, bomull 50 % och akryl 50 % och virknål 2-3. Det är också virkvänligt.

Det finns naturligtvis en uppsjö av garn att använda. Vilka gillar du bäst?

Mitt senaste virkverk blev en till Mandala, mönstret finns här; http://zootyowlcards.blogspot.se/2014/04/rainbow-vermicelli-mandala-pattern.html?m=1


Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar