Paradisfruns Vardag och Fest

måndag 15 juni 2015

Översättning av Sophie's Universe fortsätter

Jag jobbar på med översättningen av mönstret till Sophie's Universe Cal 2015. Det tar sin tid, det är ju viktigt att det blir rätt. Jag tycker att det är så roligt och jag har fått så mycket fin respons och glada och uppmuntrande ord för att jag gett mig in i att översätta det här mönstret. Jag är också tacksam för att Dedri Uys gett sitt samtycke till att låta mig göra detta. Hennes originalmönster finns här http://www.lookatwhatimade.net

Jag har nu översatt delarna 3 och 4, de finns i inlägget här (jag lägger upp delarna efter hand de blir klara).

Det får räcka för ikväll, jag fortsätter med del 5 imorgon.

Tjingeling
Paradisfrun

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är och tålmodig.
    Jag är nu på varv 17 och använder endast fyra färger, offwhite - ljus gammelrosa - offwhite åt det gammelrosa - dimrosa/lila. Jag blir jättenöjd.
    En liten fundering har jag dock,
    på varv 17 så repade jag upp två gånger,
    enligt bilden vad jag kan se så är det 2 fm i samma m mellan dom 6 fm där det är relst från ett annat varv,
    men jag kan inte hitta det i texten, "vad gör jag för fel", är inte så jättevan att virka men under upplärning.

    MVH Ameli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! tack, och var roligt att du hittat hit och använder mönstret. Fina färger du har valt, skulle var roligt att se den när den är färdig. Tack för att du hörde av dig, jag hade faktiskt missat en rad i översättningen (jag har rättat det nu).
      Mvh
      Anneli

      Radera
  2. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    SvaraRadera