Paradisfruns Vardag och Fest

söndag 13 september 2015

Virkat en motorsåg

Nu är det gjort. Jag har fått min idé som jag haft i huvudet...länge... att bli på riktigt. Jag har äntligen virkat min motorsåg. Jag har på skoj sagt att jag måste virka en motorsåg med Sti(h)l eftersom min man och jag har företaget Sandins Såg & Kedjeservice i Gävle och säljer just skogs och trädgårdsmaskiner bland annat. Nu blir det nog en plats på kassadisken för denna :)
Nåt mönster har jag inte utan bara tittat och gjort efter en Stihl motorsåg. Jag har använt garnet Catania och virknål 2.5. Lite ståltråd i bladet för att det ska hålla sig på plats.

Ja det här blev söndagsnöjet det minsann...

Tjingeling
Paradisfrun

1 kommentar:

  1. Hej! Såhär 6 år efter postning hittar jag din oerhört fina kreation, förstår jag det rätt att du gjorde den på fri hand, dvs inget mönster?
    Är nybörjare på virkning så jag vågar mig inte på detta! mvh//Åsa J

    SvaraRadera