Paradisfruns Vardag och Fest

lördag 19 september 2015

Virkat i veckan

Jag blir glad av att virka, att få skapa, titta på en bild och försöka få till det. Ibland hittar jag roliga färdiga mönster (som jag oftast ändrar på), ibland gör jag mina egna mönster. Idéer som bara måste provas. Förra veckan var det en motorsåg och nu...
...En rullstol och en droppställning. Jag hittade mönstret HÄR
Det var rätt så pilligt och många delar. Jag gjorde om mönstret lite och använde inte materialet som används i videon för att sätta ihop den. Jag använde piprensare och smal ståltråd. Jag är nöjd med resultatet och vem vet, det kanske blir fler rullstolar i min virkverkstad :)


Det är jobbigt när idéerna tar slut, nu blev det så igen. Medan jag funderar så har jag virkat några möss.
När katten är borta, dansar...
Mönstret hittar du HÄR

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar