Paradisfruns Vardag och Fest

tisdag 17 maj 2016

Virkar humlor och fjärilar

Det är dags att göra lite fint ute i trädgården. Jag ville ha lite roligt annorlunda i år så jagklurade på vad jag skulle kunna virka och pynta trädgården med. Jag har en uppsjö med idéer i huvudet och än så länge har jag hunnit göra några alster.

Humlorna Siri och Iris och ett par fjärilar hittills.

Humlorna hittade jag ett mönster på hos Sveaspunkt.blogspot.se.
Jag har använt mitt favoritgarn just nu, Catania och virknål 2,5. Jag har fäst dem på pinnar så jag ska kunna sticka ner dem lite här och var i trädgården.
Visst blev dom söta!

Mönstret till fjärilar letade jag länge efter, tyckte det var svårt att hitta det rätta mönstret efter bilden jag hade i huvudet. Till slut hittade jag det här hos ekesrydh.com. Jag gjorde om det lite (som vanligt). Garnet även här Catania men virknål 3. Sen trädde jag najtråd runt hela fjärilen, sydde med silvertråd runt kanterna och på kroppen. Även fjärilarna har jag fäst på pinnar.

Voilá... så här blev det!










Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar