Paradisfruns Vardag och Fest

tisdag 28 juni 2016

Virkade figurer

Hallå Hallå!!!
Det är ett tag sen jag uppdaterade här. Jag har inte slutat virka om ni trodde det :) Tvärtom, det har blivit några små figurer de senaste veckorna. Sen så har det ju varit Midsommar också, då hade  jag inte tid med min virkning.


Det är ju så här  när man ska ha många järn i elden samtidigt, inget blir klart. Inte så att det kan visas upp i alla fall. 
Jag har dessutom bråda dagar med översättningar. Jag har 2 stycken igång nu. Det är Vibrant Vintage CAL av babylovebrand och Princess Mandala CAL av Annamarie Jobert-Esterhuizen. Annamarie designade även Queen Mandala CAL som jag översatt tidigare.


Här kommer Pippi Långstrump 😃 Jag gillar att virka figurer och nu var det ett tag sen så den här gången blev det världens starkaste 😃 Jag utgick från mönstret som jag hittade här http://galnaigarn.blogspot.se/…/har-kommer-lilla-pippi.html… . Garnet är Tilda och virknål 2.5

Racing Dusty och blixten Mcqueen 😃 hittade mönstret på Pinterest och sidan redheart.com för ett tag sen. Garnet är Tilda och virknål 2.5 😊 Nu väntar jag på barnbarnet Valles kommentar 

Vad virkar jag på nu? Jo...Princess Mandala CAL så klart! Så här ser det ut så här långt efter att första delen är publicerad, 5 stycken rundlar i varje del kommer det att vara. Del 2 publiceras på torsdag 30 juni. 
Jag använder mig av garn jag har hemma (massor av restgarner). Jag köpte för ett tag sen massor av garnet Drops Love U 7 i olika färger. Kommer väl till användning nu vill jag lova. Virknålen är storlek 3.

Tjingeling
Paradisfrun

2 kommentarer:

  1. Hej! Var kan man hitta mönstret till Princess Mandala? Den var ju jättefin!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    För att få tillgång till mönstret (som är gratis) så måste du bli/vara medlem i gruppen https://www.facebook.com/groups/MandalaCAL/?fref=ts som finns på facebook. Där under filer läggs delarna upp med 2 veckors mellanrum. Det är flera översättningar där till mönstret (flera språk). Så du kanske måste scrolla ner lite för att hitta det svenska.
    /Anneli

    SvaraRadera