Paradisfruns Vardag och Fest

fredag 26 augusti 2016

Princess Mandala update

Nu börja vi närma oss slutet på denna CAL, jag gillar den verkligen, så rolig att virka. Del 5, de sista 5 cirklarna och del 6, sammansättning och utfyllnad är på gång. Del 6 släpptes igår så om 2 veckor kommer den sista och 7:e delen med kanten. Om du inte redan har startat så gör det nu... du kommer inte att ångra dig. Gå med i gruppen Crochet/Hekel Mandala CAL 2016 på Facebook https://www.facebook.com/groups/MandalaCAL/?fref=ts där under filer finns mönster till alla delar, även den svenska som jag har översatt.

Så här ser min 5 sista cirklar ut:


Å här är alla olika cirklarna:
ser ut att vara olika stora men de är exakt lika.
Så här har jag gjort när jag satt samman mina cirklar och utfyllnader. Det finns 2 alternativ till att fylla ut och jag valde alternativ A:



Trevlig virkhelg
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar