Paradisfruns Vardag och Fest

måndag 12 september 2016

Garn - Yarn

När jag var och hälsade på min dotter Anna i Avon, Connecticut USA i april i år så letade jag upp ställen att klämma och känna och även köpa lite garn. Inlägget om det finns HÄR
Nu har jag äntligen kommit på nåt att göra med garnet jag köpte.
På Michael's Arts & Crafts köpte jag garnet Sugar'n Cream 100 % bomullsgarn. På insidan av banderollen fanns det lite olika mönster, bland annat mönster till disktrasor. Jag har inte gjort disktrasor tidigare så jag blev nyfiken att prova. Jag använde virknål 4.5. Vips så hade jag gjort 2 stycken. Lätta och roliga att göra.



En lite mera genuin butik hittade jag också på i lilla Avon. Knit & Pearls hette den. En underbar liten affär. Jag köpte garn även här. En stjärnduk  (mönster från Järbo Garn) blev det. Helt underbart garn att virka i. 100 % bomullsgarn även det. Virknål 3.5 använde jag. Jag har ett nystan med lila färg kvar. Längtar till att använda det.



Tjingeling
Paradisfrun

1 kommentar: