Paradisfruns Vardag och Fest

onsdag 21 september 2016

Virkad Nåldyna i höstfärger

I väntan på... ett större projekt, en ny idé eller bara för att :)
Så brukar jag virka saker som går fort och som är bra att använda restgarner till.
Därför blev jag glad när jag så att min gamla nåldyna var inne på sista versen. Tjolahopp virkade jag ihop en ny. Mönstret har jag hämtat tidigare hos Bautawitch HÄR. Hon har så roliga och härliga idéer tycker jag. Dessutom säljer hon ett av mina favoritgarn Catania.

Så här blev min nya fina dyna :)

Sen är det så här att jag har köpstopp på garn (jag drunknar i garn snart). Nu måste jag virka av det jag har innan jag köper mera. Å jag ska på Syfestivalen i Stockholm nästa månad... gäller och virka på nåt väldigt STORT nu som kräver många nystan garn, så garnförrådet minskar snabbt. För jag vet att jag inte bara kan...se men inte köpa då :)

Har börjat på en babyfilt (kan va bra att ha till present) i alla fall :)

Återkommer med mönster och garn lite senare.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar