Paradisfruns Vardag och Fest

tisdag 25 oktober 2016

Godis är gott!

Ibland är det så skönt att virka små saker/projekt. Jag brukar göra en hel del sånt mellan alla andra lite större projekt. Allt från godis och kaffebröd till små figurer och hjärtan och blommor och allt annat jag kan komma på. Det är perfekt om man har mycket restgarner.

Jag fick mersmak efter julbaket och passade på  att virka lite godis också. Mönstret till karamellerna hittade jag här HÄR



Mönstret till klubborna har jag gjort själv. Lite rester av bomullsgarn och virknål 3 har jag använt. Om du vill ha själva snurran stadigare/fylligare så fyll med lite vadd innan du börjar virka pinnen.

Så här gjorde jag mina Snurrklubbor:
(gör 2 st)
1 magisk ring.
6 fm i ringen. (6)
2 fm i varje maska (12)
*1 fm, 2 fm i nästa maska*. Upprepa * - *  varvet runt. (18)
*2 fm, 2 fm i nästa maska*. Upprepa * - *  varvet runt. (24)
*3 fm, 2 fm i nästa maska*. Upprepa * - *  varvet runt. (30)
*4 fm, 2 fm i nästa maska*. Upprepa * - *  varvet runt. (36)
Ta av garnet.
Lägg cirklarna med avigsidan mot varandra. Virka ihop dem med fm tills 2 maskor återstår. Virka 1 fm i vardera maska på ENA sidan, vänd, virka 1 fm i vardera maska på ANDRA sidan. Fortsätt att virka pinnen runt i de 4 maskorna tills pinnen mäter ca 8 cm. Ta ett sugrör eller liknande och stoppa i "pinnen" (jag använde tvinnad najtråd). Sy ihop pinnen längst ned och fäst sen trådarna.


Trevlig virkstund

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar