Paradisfruns Vardag och Fest

onsdag 26 oktober 2016

Små små sköldpaddor

När vi reser brukar jag försöka virka något roligt att hänga på väskorna. När vi i familjen reste till Goa i Indien för snart 2 år sen så gjorde jag en varsin liten uggla att hänga på våra väskor, 5 stycken ugglor, en på varje väska. Efter alla flygbyten och väl framme i Goa så fanns det 2 väskor med ugglor på. De andra väskorna hade tappat sina på vägen. När vi kom hem igen så dök inte våra väskor upp förrän efter några dagar och då var även de sista två ugglorna borta. Hoppas att de alla fick nya ägare.

Nu ska vi snart ut på resa igen och denna gång har jag virkat små söta sköldpaddor som ska få hänga på varsin väska. Vi får väl se hur många som har hoppat av väskorna när vi är hemma igen :)

Jag har använt restgarner av Catania och virknål 3. Mönstret hittade jag HÄR





På fredag ska jag på Sy & Hantverksmässan i Stockholm, det ska bli så roligt. Hoppas på att hitta en massa roliga saker och garner framförallt. Återkommer här under helgen.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar