Paradisfruns Vardag och Fest

måndag 17 oktober 2016

The Midwife Blanket

Nu är min lilla filt klar. Jag blev så nöjd med mina färgval. Ett helt oemotståndligt mönster, så roligt att göra. Det kommer att bli fler, det är jag helt säker på. I TV-serien Call The Midwife har jag bara sett enfärgade filtar så därför kunde jag inte låta bli att göra min randig. Typiskt mig!

Garnet jag har använt är DropsLoveYou7 och virknål 3. Det är ett härligt och mjukt garn, det passar perfekt att linda in små gosiga bebisar med. Färdig storlek blev ca 80 x 80 cm. Kantvarvet i mönstret blev lite rörigt tycker jag. Jag gjorde istället en av mina favoritkanter, 2 fm i varje lmb, 3 fm i hörnen. Jag ville ha en rakt och lite stadig kant.
Tadaa... här är den.




Nu har jag två små söta filtar på lager :) En Call The Midwife och en Beautiful Shell Blanket (länken till mönstret finns i tidigare inlägg)
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar