Paradisfruns Vardag och Fest

söndag 2 oktober 2016

Virkar små filtar

Jag skrev tidigare att jag måste virka av det garn jag har innan jag köper mera, jag har ALLDELES för mycket. Så nu har jag kommit på den goda idén att virka filtar. Det går åt åt nystan efter nystan, härligt.

Filt nr 1 är klar. Tänk va fint det kan bli med restgarner. Jag har använt garnet DropsLoveYou 7 och virknål 3. Mönster är bedårande tycker jag. Det  har jag hittat här Beautiful-Shell-Blanket, designern heter Lahoma Nally-Kaye. Mönstret är på engelska. När du gjort några grundvarv så är det i princip 2 varv som man upprepar hela tiden tills man fått den storlek man vill ha. Min filt blev ca 80 x 80 cm.


Nu har jag påbörjat nästa filt. Om du har kollat på TV-serien Call the Midwife eller som den heter på svenska Barnmorskorna i East End så har du säkert sett det fina mönstret på babyfiltarna som man har till sina små bebisar där. 

Jag har valt att blanda några färger och så här långt ser min ut så här.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar