Paradisfruns Vardag och Fest

lördag 12 november 2016

Julmöss och annat smått

Jag kände att jag inte kunde hålla mig längre och var tvungen att stilla mitt sug efter att virka juliga saker. Först ut i raden blev ett par julmöss. De blev supersöta och det gick fort att göra dem. En perfekt present att ta med på adventskalaset kanske?
Det här mönstret utgick jag från Virka möss


Jag håller på att göra ett mönster på en minijulstrumpa. Hittills har det blivit ett utkast bara, ska finjustera och skriva ner mönstret. Och självklart kommer jag att dela med mig av det till er när det är klart.

Virkade kylskåpsmagneter är också på gång, än så länge bara lim och magneter inhandlade. Virkningen kvar då liksom :)

Jag har ju virkat små sköldpaddor att hänga på resväskorna när vi far till Indien i vinter. Nu är det så att vi har en Leksandsupporter i familjen, min fina sonhustru Lovisa. Klart hon fick en extra i Leksandsfärger. Mönstret till sköldpaddorna finns  HÄR
Det som är så bra när man virkar små saker och figurer osv är att man kan använda sig av sina restgarner, de kommer till nytta liksom. Jag har en hel korg med små garnbollar av restisar. Blir många roliga saker av dem.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar