Paradisfruns Vardag och Fest

söndag 1 januari 2017

Gott Nytt virkÅr!

Då skriver vi år 2017 då. God fortsättning på nya året. Jag ser fram emot mång nya, spännande och roliga virkprojekt. De senaste veckorna har jag som alla andra haft fullt upp med julstök och nyårsfirande och a¨även en massa födelsedagar. Därför har virkningen legat lite på is. En uggla är det enda jag hunnit med, jag tycker om att ha nåt för händer när jag sitter i soffhörnet på kvällarna. Och denna uggla har mitt äldsta barnbarn Ella tingat på. Det är hennes födelsedag imorgon så ugglan får bli en present då.
Jag har utgått från mönstret som finns HÄR

Som vanligt, en hel del ändringar som till exempel jag har virkat näbben istället för att sy den. Jag älskar ju Mandalas så den här ugglan passade ju mig 😊Jag har använt garnet Catona som jag köpte hos Favoritgarner.se när jag besökte Sy & Hantverksfestivalen i höstas. Ett toppengarn att virka i måste jag säga. Virknålen jag använt är nr 3.

Nu får virkningen vila några veckor, jag och familjen åker iväg på en välbehövlig semester till Goa i Indien. Självklart blir det garnspaning på marknader och shoppingmalls 😃 Det kommer naturligtvis bilder på det i så fall.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar