Paradisfruns Vardag och Fest

måndag 13 mars 2017

Prince Throw CAL

Sist ut i den kungliga virkfamiljen är Prince Throw CAL, den briljanta designern är Annamarie Esterhuizen Mandalaqueen.org. The Queen, The King och The Princess får nu sällskap av The Prince. Jag har översatt alla tidigare till svenska men har valt att inte översätta denna. Den finns i gruppen Prince Throw CAL på Facebook och mönstret är gratis, varje vecka publiceras nya delar.

Jag kan ändå inte motstå att virka den. Jag fick en idé om att virka den som en duk till påsk istället för en stor filt. Därför använder jag 8/4 bomullsgarn och virknål 2 och virkar den i vitt och gult (varannat varv). Jag känner mig nöjd än så länge. Här är den första delen med de första 14 varven klar.



Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar