Paradisfruns Vardag och Fest

tisdag 2 maj 2017

Min Prince Throw CAL

Äntligen är min Prince klar. Jag är supernöjd. Den blev precis som jag tänkt mig. Men den blev inte klar i tid till påsk. Jag hade ju tänkt ha den på köksbordet då. Anledningen är att sista delen av mönstret kom inte förrän efter påsk. Princen är den sista i The Royal Family som alla är Annamarie Esterhuizens skapelser. Helt underbara och roliga mönster. Jag har översatt alla the Queen, the princess, the King men inte the Prince. Nu väntar jag med spänning på vad Annamarie kommer med framöver. Mönstret har fram tills nu varit gratis om man varit medlem i gruppen Prince Throw CAL på facebook. Efter det så finns det att köpa i webshopen Mandalaqueen

Min Prince blev 68 cm x 68 cm, jag har använt mig av 100 % bomullsgarn 8/4 och virknål 2. Enligt mönstret med det garn och virknål som valts där så blir måttet ca 110 x 110.

Nästa påsk ligger denna på bordet 😃



Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar