Paradisfruns Vardag och Fest

torsdag 29 juni 2017

Födelsedagskanin

Oftast kommer mina idéer lite hipp som happ. Jag håller ju faktisk på med ett projekt eller 2 eller 3, och nu så kom jag på en superkul idé. 2 av våra barnbarn heter Ella 8 år och Tuva nyss fyllda 3 år. Ella har en kanin, en alldeles riktig en 😃 Men lilla Tuva har ingen hon minsann. Det har hon talat om flera gånger på sista tiden. Så... klart att Tuva också ska ha en egen kanin. Jag har virkat en till henne. Mönstret köpte jag på Raverly Dutch Rabbit, Kati Galusz har gjort det. Den var lätt att göra och rolig, mönstret var lätt att följa. Jag använde mig av rester av garnet Freja och virknål 3,5. Till svansen använde jag lite fluffgarn. Kaninen mäter 28 cm från svans till nos.




Kalaset är nu på lördag så det återstår att se om hon gillar den 😃

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar